Ny inköp-till-betalningslösning för Atea, bidrar till smartare P2P-process.

Share on:

ATEA maximerade sina fördelar genom att kombinera fakturahantering, inköp och utläggshantering i ett och samma system.

Atea, den ledande leverantören av IT-infrastruktur i Norden och Baltikum, letade efter en inköp-till-betlaningslösning: med inköp, automatisk fakturahantering och rese- och utläggshantering. Lösningen behövdes för att stödja deras decentraliserade inköpsstrategi och integrera med sina befintliga affärs- och lönesystem. Viktigast av allt, var att de skulle vara användarvänligt. Atea hittade allt detta hos Basware.

"Vår nya process skapar besparingar genom att frigöra en hel del tid. För oss, det som betyder mest är synlighet och att se till att våra medarbetare förstår vad de godkänner. "

"Vi valde Baswares lösning just för att den var så användarvänlig. Alla våra 1500 medarbetare måste kunna använda den. "

- Rune Pind Nielsen, leverantörsreskontrachef på Atea